General Games Discussion

Page 3 of 40 Previous  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Next

Go down

Re: General Games Discussion

Post by Twoism on Mon Jul 13, 2015 9:14 am

RIP the man brought so much joy into my gaming life

Twoism
First Team
First Team

Posts : 2503
Join date : 2011-06-06

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Lord Awesome on Mon Jul 13, 2015 9:23 am

Almost can't believe he's gone. Guess the doctors couldn't save him. Sad May he RIP.

_________________
avatar
Lord Awesome
Fan Favorite
Fan Favorite

Club Supported : Roma
Posts : 5678
Join date : 2011-06-10
Age : 30

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Lord Spencer on Mon Jul 13, 2015 2:24 pm



Iwata was an inspiration as CEO. He embodied the fun parts of gaming, the smiles, and the wonder we can have in our hobby. He was humble, and worked through love of gaming and what smiles it can bring to us fans.

It gives me great sadness to see him leave. Not only was he a constant presence in the credits of all the best games I ever played (I always looked forward to seeing his name last) but he was a constant presence in our web sub-culture through his memes, Nintendo Direct hosting duties, and his Iwata Asks series.

All I can hope for is for Nintendo to continue on his path of smiles, despite all the mistakes, and honor his legacy.

Rest In Peace Iwata-san

You gave us many smiles, may your last smile be eternal.
avatar
Lord Spencer
First Team
First Team

Club Supported : AC Milan
Posts : 3169
Join date : 2011-06-24

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by M99 on Mon Jul 13, 2015 3:19 pm

https://i.imgur.com/VoYQGuY.jpg

“On my business card, I am a corporate president. In my mind, I am a game developer. But in my heart, I am a gamer” - Satoru Iwata, GDC 2005

RIP

_________________
#JUSTICE4

Invisible Smilies 2012. Join the campaign.
avatar
M99
Ballon d'Or Contender
Ballon d'Or Contender

Club Supported : AC Milan
Posts : 26686
Join date : 2011-06-06
Age : 95

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Mon Jul 13, 2015 6:17 pm

RIP. One of the GOATs in Gaming industry.

avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Mon Jul 13, 2015 7:47 pm

Damn

https://pbs.twimg.com/media/CJx2PHGWoAExL-4.jpg
avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Great Leader Sprucenuce on Mon Jul 13, 2015 7:52 pm

He was only 55 as well.



Get the feeling that has been lost by a lot of people hmm

_________________
avatar
Great Leader Sprucenuce
Forum Legend
Forum Legend

Club Supported : PSG
Posts : 63381
Join date : 2011-06-05
Age : 28

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Mon Jul 13, 2015 8:02 pm

dat dig at fifa pro clubs
avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Great Leader Sprucenuce on Mon Jul 13, 2015 8:04 pm

LMAO.

Nah in general, games are designed with competition in mind instead of how fun they are to play hmm

If i wouldn't to compete i wouldn't get a PS4 hmm

Although Pro Clubs has been like that sometimes, was good in our last session though.

_________________
avatar
Great Leader Sprucenuce
Forum Legend
Forum Legend

Club Supported : PSG
Posts : 63381
Join date : 2011-06-05
Age : 28

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Wed Jul 15, 2015 6:43 am

Driveclub is so shit lol.

Played better racing games on PS1
avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Onyx on Wed Jul 15, 2015 6:48 am

Bought it 2 months ago, brb it's free now ffs. Only came out last September!

_________________
https://78.media.tumblr.com/989497de9f768b279a4a4fc53232a23e/tumblr_p7o20yheZQ1wyspnlo1_500.gif
avatar
Onyx
Forum Legend
Forum Legend

Club Supported : Private
Posts : 39916
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Wed Jul 15, 2015 6:53 am

The PS+ version isn't full. Some of it is locked. But you only need to play 1 race and it should tell you how bad it is. No wonder it's made free and you can buy it for like £10 at CEX

Waiting for NFS. Really want to invest in a racing game which is good.
avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Kaladin on Thu Jul 16, 2015 3:15 am


_________________
avatar
Kaladin
Stormblessed

Club Supported : Real Madrid
Posts : 21634
Join date : 2012-06-28
Age : 25

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Thu Jul 16, 2015 3:23 am

Started ground zeroes.

The graphics Shocked Shocked

Taking photorealism to another level lol.

avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Twoism on Thu Jul 16, 2015 8:43 am

and then half an hour later, roll end credit lol
avatar
Twoism
First Team
First Team

Club Supported : Arsenal
Posts : 2503
Join date : 2011-06-06

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Thu Jul 16, 2015 9:03 am

I am taking my time lol. Started the game 4 times now because i wasn't happy with it. Wanted to do the whole first mission without being detected rofl

avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Twoism on Thu Jul 16, 2015 9:38 am

I did the same thing, took 3 hours. If u want 100% the game though, will take a lots longer.
avatar
Twoism
First Team
First Team

Club Supported : Arsenal
Posts : 2503
Join date : 2011-06-06

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Myesyats on Sat Jul 18, 2015 7:59 pm

Can anybody explain to me why is everyone melting over Fallout? I've never played it and actually I don't see what's so special about it watching gameplays on yt.

Myesyats
Fan Favorite
Fan Favorite

Club Supported : Private
Posts : 8320
Join date : 2015-05-03

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Great Leader Sprucenuce on Sat Jul 18, 2015 8:09 pm

It's an RPG, people usually wank regardless hmm

Gameplay wise it's not special tbh, but people that play it like it for the normal reasons you like an RPG.

I'm gonna get it but i'm not exactly busting for it, especially as it comes out around all the usual sports games, star wars and uncharted collection hmm

_________________
avatar
Great Leader Sprucenuce
Forum Legend
Forum Legend

Club Supported : PSG
Posts : 63381
Join date : 2011-06-05
Age : 28

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Myesyats on Sat Jul 18, 2015 8:19 pm

Yeah uncharted kinda gets me excited but when i see fallout i'm like well who cares and then i see all this wank over it and i don't get it.

Myesyats
Fan Favorite
Fan Favorite

Club Supported : Private
Posts : 8320
Join date : 2015-05-03

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by RealGunner on Sun Jul 19, 2015 4:02 am

'Shenmue 3' raked in over $6 million on Kickstarter
avatar
RealGunner
Admin
Admin

Club Supported : Arsenal
Posts : 78967
Join date : 2011-06-05

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by M99 on Sun Jul 19, 2015 12:19 pm

No one creates an immersive RPG world like Bethesda does lol. It's not like a normal RPG which is only popular due to hype.

_________________
#JUSTICE4

Invisible Smilies 2012. Join the campaign.
avatar
M99
Ballon d'Or Contender
Ballon d'Or Contender

Club Supported : AC Milan
Posts : 26686
Join date : 2011-06-06
Age : 95

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Kaladin on Sun Jul 19, 2015 1:00 pm

Don't know if this was posted:

HIDEO KOJIMA'S NAME REMOVED FROM METAL GEAR SOLID 5 BOX ART

METAL GEAR SOLID VOICE ACTOR CONFIRMS KOJIMA PRODUCTIONS CLOSURE

So Konami removed Kojima's name (yet to be confirmed if they removed his name in game as well) and closed Kojima productions.





Seriously, go to hell Konami. So many amazing games ruined by them, makes me wonder what they're gonna do with the PES franchise, since it seems like they're gonna leave the console gaming industry

_________________
avatar
Kaladin
Stormblessed

Club Supported : Real Madrid
Posts : 21634
Join date : 2012-06-28
Age : 25

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Great Leader Sprucenuce on Sun Jul 19, 2015 3:46 pm

M99[b] wrote:No one creates an immersive RPG world like Bethesda does lol. It's not like a normal RPG which is only popular due to hype.


Not so sure about that hmm
avatar
Great Leader Sprucenuce
Forum Legend
Forum Legend

Club Supported : PSG
Posts : 63381
Join date : 2011-06-05
Age : 28

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by Lord Spencer on Mon Jul 20, 2015 11:36 am

If by immersion you mean bugs, glitches, terrible gameplay, and near identical voice acting for all the NPCs. Then yes, Bethesda makes the most immersive game worlds rofl
avatar
Lord Spencer
First Team
First Team

Club Supported : AC Milan
Posts : 3169
Join date : 2011-06-24

Back to top Go down

Re: General Games Discussion

Post by M99 on Mon Jul 20, 2015 2:33 pm

@Lord Spencer wrote:If by immersion you mean bugs, glitches, terrible gameplay, and near identical voice acting for all the NPCs. Then yes, Bethesda makes the most immersive game worlds rofl


Speaking from my experience with Skyrim, yes Bethesda does make the most immersive world considering I spent hundreds of hours immersed on that game and so did a million of others and four years on are still being done so. Glitches and bugs are in a lot of games and yes console Skyrim has a lot but later patches fixed everything major. Those nearly identical NPCs you talking about, I know them better than I know my own neighbors. Sigurd who works for Belethor General Good Store, the Ysolda who wants to get rich by trading with Khajits, Nazeem who is the chief tourist guide of the Cloud District I could go on and on all day. They reused voice actors and that's supposed to take me out of my enjoyment and immersion. And shit gameplay I am not even gonna bother Laughing I'll just say on the hundreds of hours I invested on it I did not find the gameplay shit and I can confirm that I was not brainwashed by hype and marketing.

Not surprising though, I remember you called Skyrim a glorified tech demo before and a shallow game. Just like every hyped game the last generation sucks except for Nintendo ones. Skyrim shallow glorified tech demo, TLOU a glorified movie, Uncharted shit, GTA sucks, Walking Dead average etc.

On Fallout 3 I remember the world being very immersive. It's what kept me playing. I did not like the gameplay that much and that's probably because I was a scrub or did not really get it. I kept running out of bullets, dying, getting radiation.

_________________
#JUSTICE4

Invisible Smilies 2012. Join the campaign.
avatar
M99
Ballon d'Or Contender
Ballon d'Or Contender

Club Supported : AC Milan
Posts : 26686
Join date : 2011-06-06
Age : 95

Back to top Go down

Page 3 of 40 Previous  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum